perjantai 4. joulukuuta 2015

Vuorossa Bang Saen, Chonburi

Pattaya sauna

Viikon harjoitukset Rayongin kisan jälkeen ovat ohi ja ne menivät lähes suunnitelmien mukaan. Tänään perjantaina oli vuorossa sitten viikon huipentuma: kuntosali, sauna ja thaihieronta.

Saunoja on Pattayalla hyvinkin runsaasti, mutta minä olen ollut uskollinen vuosien ajan pohjois-Pattayalla sijaitsevalle Pattaya- saunalle. Saunan yhteyteen kuuluu myös kuntosali, joka ei todellakaan koreile huippulaitteilla, päinvastoin. Monet salin laitteista ovat rikkinäisiä ja jotkut jopa toimimattomia. Siitä huolimatta olen saanut siellä jonkinlaisen kunto-ohjelman aikaiseksi ennen rentouttavaa saunaa. Saunoja on kahta tyyppiä: tavallinen suomalaistyyppinen sauna sekä turkkilaistyylinen höyrysauna. Saunakäyntien lomassa voi pulahtaa kylmäaltaaseen. Se saa veren kiertämään nopeuttaen palautumista rankasta treenistä. Saunan yhteydessä olisi myös thaihierontaa, mutta olen jättänyt sen yleensä, kuten tänäänkin, Jomtienissa sijaitsevaan sokeiden hierontapaikkaan, TBMI.

Bang Saen; Kuva: travelfish.org

Huomenna on sitten meno bussilla Thaimaan toiseen juoksukisaan, nimittäin Bang Saeniin, Chonburiin. Tämäkin paikka on minulle tuttu, sillä olen asunut tällä thaimaalaisten suosimalla uimarantapaikalla muutamia kuukausia kahden talven aikana.

Olen juossut aiemmin Bang Saenissa pari kertaa, mutta tämä juoksu lienee eri, sillä juoksun keskuspaikka ja reitti poikkeavat juoksemistani kisoista. Juoksun lähtö ja maali sijatsevat rantakadulla antaen reitille upeat merelliset puitteet.

En ole ilmoittautunut juoksuun vielä, mutta aion tehdä sen huomenna kisapaikalla. Toivottavasti se onnistuu. Kisaesitteen mukaan vanhin veteraanisarja on M50, joten joudun taistelemaan jopa kymmenen vuotta nuorempien miesten kanssa, mutta kyllähän se sopii. Palkinnoille tosin on vaikea päästä. Juoksen jälleen minimaratonin eli 10,5 km matkan.

Kisa starttaa aikaisin sunnuntaiaamuna 6.12. Mikä olisi parempi tapa juhlistaa Suomen itsenäisyyspäivää.


Bangsaen 21; Kuva: runthailand.com

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti